Se så liten hon var.


Här är Anna bara 4 dagar gammal. Det lilla livet som bråkade massor med mamma innan hon kom ut. Hade havadeskapförgifting och hade då jätte ont och var full med överflödig vätska såg ut som en jätte stor flod häst. Vart inlagd på sjukan en natt sen när när jag vart utskriven vart det tillbaka igen och igen. Sen vart det nog och mitt blod tryck vart för tokt för högt. Vart inlagd igen men denna gång var jag ändå öppen 1 cm. Hade jätte ont och fick lite morfin för kunna sova. Sova bara lite till och från Pierre var vid min sida hela tiden. På Morgonen vart det besstämt med igång sättning och en så kalad balong fick jag som skulle töja ut livmordertappen aj säger jag bara. Några timmar sennare var jag öppen 5 cm och ballong kundes ta ut och vattnet gick värkarna startade på en gång. Fick värkstimulerade dropp oh aj va ont jag hade lustgasen ja den fick ingen ta ifrån mig ingen som vågade tills systrana lärde pierre hur maskinen fungerade för se när jag hade värkar då han såg att jag inte hadde nån värk tog han bort den eller försökte man jag hadde den i ett stenhårt grepp. Hög som ett hus ont som satan och inget händer vart öppen i 7 cm i 10 timmar. Det blir bestämt för kejsarsnitt. Några timmar sennare känndes som minuter. Ficj jag komma på opreationen. 11,12 kom våran dotter ut. Bode jag och Anna sov på uppvaknet i 4 timmar medans Pierre satt och tittade på. När jag vaknade fick vi komma upp på bb och njuta av tiden som nyblivna föreldrar.


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback