Mina små troll

Jag älskar livet som mamma till mina små troll, Men ibland fins det stunder då dom bara är troll som just nu har jag försökt att få min dotter att sova i två timmar men hon vill bara inte sova hon ska läsa bok lägga puzzel, måla och leka med nallarna allt utom sova för det är tråkigt säger hon. Just nu ligger hon i säcken på golvet och funderar och sneglar på tven. Ja hoppas på att hon blir utråkad och somnar snart. Oskar sover så fint han somnar inprecip alltid vid åtta han har sina rutiner vi har våra rutiner. Barn behöver de.
Även fast det fins dom dagarsom är mer krävande och jobbiga så älskar jag utmaningen hur man får allt att funka och hur man får dom glada om dom blivit läsna. Och det bästa är när Anna rättar mig när jag säger eller gör fel hon är så smart den den lilla tjejen. Hon får lite mer utamaningar på dagis än dom andra ibland 
Hon har ett smart tänkande och löser saker fort och enkelt. Vi har fått köpa puzzel som vi tror ska vara svåra för henne för vi tycker det man nopp hon löser det på några minuter. Man blir stolt som mamma då.
Hon gör mycket själv och är duktig på visa Oskar hur man gör. Och sån fatasi hon har de är så roligt se henne när hon leker samma sak med Oskar han har väldigt undliga saker för sig han ska klättra ta ur saker ur lådan sen ska de ner igen han ska flytta på bordet och pallen. Han ska flyyta plats på alla dvder. Ja han är lite lustig. Han älskar att rycka i kablar och krypa in i alla små skrymslen. Ja mina barn är små lustiga troll ungar och jag älskar dom så mycket. 
Anna och Oskar för några månader sen.

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback