Socker beroende

Socker eller rätter sagt godis mestadels choklad är min last. Jag har ett beroende ett starkt behov att sötsaker i alla dess former. 

Försökt bli kvitt de man många gånger flit tillbaka till mina gamla rutiner. Många säger att de är fjantirier men nej de är de inte. Får som en känning och skakar i hela kroppen mår ila och får yrsel när jag försökt ta bort denna bov. 

Läst massa artiklar och de käns skönt att veta att man inte är ensam och att de inte är de enklaste att detox bort. Men jag har gjort ett val att ge mig an denna best och tygla den. 

Och jag började smått och dra ner och i går tog jag endast en liten bit mörk choklad för tämja besten och de är en stor grej för mig. 

Jag är den som alltid har något gott med sig i fickan eller gömmer sötsaker så barnen och gubben inte skulle veta eller se. Man skäms att man är fast i något som dumma som socker.

Men jag har gjort mitt val att försöka sluta med skiten och endast njuta av 70% choklad när de är som värst. För sedan hoppas på att bara hålla mig till den 70% chokladen.

Ska försöka med detta för sedan mitt I allt börja röra å mig mera och börja leva mera hälsosamt liv. De är ändå ett måste när man har en kropp som inte är okej eller topp trim. 

Nu ska jag försöka och snälla alla runt om mig ni behöver varken jävlas eller heja på. Låt mig bara köra mitt race så är jag nöjd. Och den som vill får gärna komma och promenerar i vårsolen med mig. Nä nu jävla ska vi försöka vända på pannkakan och se till blir sund. 

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback